Η έρευνα των Κρίσταλ Γκίμπσον, Μπράντλεϊ Φόλεϊ και Σόχι Παρκ δημοσιεύεται στο περιοδικό "Brain and Cognition" και διαπιστώνει ποιοτικές διαφορές στο δημιουργικό τρόπο που οι μουσικοί λύνουν τα προβλήματα, καθώς και στην εγκεφαλική τους δραστηριότητα. Μια ερμηνεία που δίνουν οι επιστήμονες για τη συχνή ταυτόχρονη χρήση των δύο ημισφαιρίων, είναι ότι πολλοί μουσικοί πρέπει να χρησιμοποιούν και τα δύο χέρια τους ανεξάρτητα, προκειμένου να παίξουν το όργανό τους.Έτσι οι μουσικοί αποδεικνύονται ιδιαίτερα ικανοί στο να ενοποιούν τις ανταγωνιστικές πληροφορίες που δέχονται από τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου τους. Για παράδειγμα, πρέπει να είναι ικανοί να διαβάζουν ταυτόχρονα τις νότες, που ως γραπτά μουσικά σύμβολα ανήκουν στην επικράτεια του αριστερού ημισφαιρίου, ενώ παράλληλα να ερμηνεύουν την παρτιτούρα με τον δικό τους προσωπικό τρόπο, διαδικασία που συνδέεται με το δεξί ημισφαίριο.
Εξάλλου οι μουσικοί τα καταφέρνουν καλύτερα στη δημιουργική "αποκλίνουσα σκέψη", δηλαδή στην ικανότητα να βρίσκουν νέες λύσεις σε πολύπλευρα προβλήματα. Σε ένα πείραμα των ερευνητών, για παράδειγμα, οι μουσικοί εθελοντές τα πήγαν πολύ καλύτερα από τους μη μουσικούς, όταν τους ζητήθηκε να βρουν νέες χρήσεις και λειτουργίες σε συνηθισμένα αντικείμενα ενός νοικοκυριού.Τέλος, η έρευνα βρήκε ότι οι μουσικοί εν γένει είχαν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (IQ) από τους μη μουσικούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου