Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008

EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ


Την ώρα που στο Πόζναν της Πολωνίας συνεχίζονται οι εργασίες της συνόδου του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, μέσω της οποίας επιχειρείται το άνοιγμα του δρόμου για τη διάδοχη συμφωνία στο πρωτόκολλο του Κιότο, οι χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναζητούν το δικό τους σχέδιο δράσης, ώστε να περιορίσουν τους αέριους ρύπους. Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), υπό τη σκιά της διεθνούς διάσκεψης για το κλίμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο επιτάχυναν τη διαμόρφωση σύγκλισης στο ζήτημα της μείωσης των ρυπογόνων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα.


Η νέα συμφωνία προβλέπει ότι οι ρυπογόνες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να μειωθούν σταδιακά, από 160 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο που είναι σήμερα, στα 120 γραμ. ανά χλμ από το 2012 και μέχρι το 2015.

Δηλαδή, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να προσαρμόσει τους κινητήρες των αυτοκινήτων τον πρώτο χρόνο κατά 65% στις προδιαγραφές, κατόπιν 75%, 80% και τέλος, το 2015, κατά 100%.

Ο αρμόδιος Ευρωπαίος επίτροπος για τη βιομηχανία Γκίντερ Φερχόιγκεν, δήλωσε ότι η συμφωνία αποτελεί συνετή συμβιβαστική λύση και προσπάθησε να διασκεδάσει τις κατηγορίες ότι Επιτροπή και Κοινοβούλιο υποχώρησαν στις πιέσεις που άσκησε το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μιλώντας στη "ΝΒ", ο Ευρωπαίος επίτροπος τόνισε ότι η Ευρώπη πρέπει αρχίσει να κατασκευάζει καθαρά και μη ρυπογόνα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, διαφορετικά θα χάσει το τρένο της εξέλιξης και της ανταγωνιστικότητάς, τόσο στην ΕΕ, όσο και στην παγκόσμια αγορά.

Παράλληλα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπάθησε να βρει τον τρόπο ώστε η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών να μην επηρεάσει τις θέσεις εργασίας εν μέσω της διεθνούς οικονομικής κρίσης.

Χαρακτηριστικές οι δηλώσεις της ευρωβουλευτού των Γερμανών χριστιανοδημοκρατών Ανγκέλικα Νίμπλερ, η οποία είναι και πρόεδρος της επιτροπής του Κοινοβουλίου για τη Βιομηχανία. "Σε καιρούς κρίσης ο καθένας φοβάται μήπως χάσει τη δουλειά του και γι' αυτό δεν πρέπει να επιβάλλουμε στην αυτοκινητοβιομηχανία μη ρεαλιστικές προδιαγραφές" τόνισε.

Έτσι η ΕΕ κατέληξε στο συμβιβασμό της σταδιακής μείωσης, με αντίστοιχα πρόστιμα για τους παραβάτες: από το 2012 κάθε παραβίαση κατά ένα γραμμάριο θα κοστίζει πέντε ευρώ ανά αυτοκίνητο, το δεύτερο γραμμάριο θα κοστίζει 15 ευρώ και το τρίτο γραμμάριο 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Από τα 4 γραμμάρια επιβάλλεται πρόστιμο 95 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Από το 2018 σε παραβίαση των προδιαγραφών, έστω και κατά ένα γραμμάριο θα επιβάλλεται το υψηλότερο προβλεπόμενο πρόστιμο. Τη νέα συμφωνία, πάντως, ύστερα από την έγκρισή της από Επιτροπή και Κοινοβούλιο, πρέπει να επικυρώσουν οι κυβερνήσεις των 27 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου